Måndag 12 november

I lördags var vi med valpkursgänget & tränade spår i skogen ovanför skönviksstadion! Vi hade (som vanligt) väldigt tur med vädret, några cm nysnö & några minusgrader -perfekt spårväder istället för blask & slask! Malva var jätteduktig! Mamma var med som extra-matte när jag var ute & lade spår med instruktören Åsa.
Åsa tipsade den här dagen om en slags sele eller grimma av något slag som vi kunde köpa & prova oss fram med nu när vi är i full gång med "Fot-träningen" eller helt enkelt "icke-dra". Vi svängde därför förbi Arken på väg hem från spårträningen. Efter lite utprovning av storlek betalade vi & hoppade vi in i bilen. Jäkla anamma tänkte jag om det här inte fungerar..., betalade nämligen nästan 200:- för denna "grimma"..



Igår invigde vi denna nyinförskaffade sele & herre gud vad bra det gick!! Malva drog helt plötsligt INGENTING & kunde helt plötsligt gå FOT!! Jag kan säga att den var värd varje öre!! Helt överlägset! 

Idag när jag satt & åt frukost ringde danne & tyckte vi kunde gå upp till backen o busa i snön! Jag pälsade på mig ordentligt & tog på malva sin nya sele & så bar det iväg. Halvvägs stötte vi på två ekorrar som hade hittat en massa fågelfrön i skogen - Malva & jag stod som förstenade 4 meter ifrån & ekorrarna var så inne i ätandet att dom inte märkte oss :)

  

Vi passerade backen vid södra berget, gick vidare på leden & fortsatte sedan ner mot stan för att träna lite i stadsmiljö. Malva skötte sig kalasbra & gick fot över övergångsställena & brydde sig inte om alla människor som passerade. Vi tog en sväng över clas ohlson bron & det gick också väldigt bra!
Både jag & Malva är trött efter denna förmiddag, nu ska vi vila oss i form till ikväll då vi ska iväg på valpkurs :)
-idag är jag extra stolt hundägare!

image279
Malva i bilen efter våran utflykt, observera "Stig helmer-frillan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0